FOLLOWER

Monday

Assalamualaikum semua. Hari nie boleh dikatakan hari paling aku happy sebab dapat jumpa kak rosezetty dan kak syahida. Kita orang berempat termasuk aqila lepak dekat katin then merayap di kawasan sekolah. Yelah budak baru habis sekolahkan, mestilah nak jejak kasih gitu haha. Aku dan aqila dah macam pegawai yang bawak tetamu kehormat pun ade, sebab mane je kita orang pergi ade orang lambai.

Dalam kegembiraan dan gelak tawa hari nie aku rasa sedikit kesunyian. Dulu kami Ber5 tapi sekarang kami hanya Ber4. Rasa sedih, rasa rindu semua ade. Sampai terbayang-bayang arwah ade bersama kami. Dulu arwahlah yang selalu buat kecoh, arwah juga selalu jadi teman gaduh, arwah juga tempat mengadu. Tapi kini semua terlah berubah. Pejam celik, dah 61 hari arwah meninggalkan kami. Rasa baru semalam arwah pergi. Masa cepat sungguh berlalu. Dalam 61 hari nie, aku masih tak dapat nak mencari kegembiraan yang selama ini ade ketika arwah bersama kami. Seolah-olah aku lemah dan kegembiraan yang selama ini membuatkan aku tersenyum telah pergi buat selama-lamanya. 

Ya, Allah aku bertambah sedih bila masa graduasi nanti ade video tayangan berkaitan dengan arwah. Aku rasa macam tak nak tengok video tu. Video yang kak rosezetty buat baru baru nie pun aku tak sanggup tengok lagi. Sebab setiap kali aku tengok tayangan video tu air mata aku mesti menitis. Rasa rindu sangatt dekat arwah, aku mampu sedekahkan Al-fatihah dan mendoakan kebahagian beliau di sana.  

Aku harap persahabatan kita ber4 akan kekal sampai bila-bila, Amin :) 



Gendang gendut tali kecapi, sudah bace duduk diam diam